Komunikacja w Konkursie, w tym składanie wniosków o wyjaśnienie treści Regulaminu konkursu oraz innych informacji odbywa się wyłącznie przy użyciu Elektronicznej Platformy Konkursowej (EPK) pod adresem: https://epk.sarp.pl
Organizator udzieli odpowiedzi na wniosek o wyjaśnienie treści Regulaminu konkursu złożony przez zainteresowanych udziałem w Konkursie.
Zaleca się, aby wnioski o wyjaśnienie treści Regulaminu konkursu został złożony w terminach określonych w harmonogramie konkursu (Rozdział II, pkt. 4 Regulaminu konkursu). Odpowiedzi Organizatora na wnioski o wyjaśnienie treści Regulaminu konkursu będą zamieszczane na Stronie internetowej Konkursu.
TERMINY:
Zalecany termin składania poprzez Elektroniczną Platformę Konkursową wniosków o wyjaśnienie treści Regulaminu:
do dnia: 27.10.2025 r.
Organizator udzieli wyjaśnień poprzez EPK niezwłocznie.
Do wyjaśnienia treści regulaminu konkursu stosuje się odpowiednio przepis art. 284 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Organizator będzie w tym miejscu publikował anonimowo pytania Uczestników konkursu oraz wyjaśnienia.
08.10.2025
Opublikowano wyjaśnienia 6 treści Regulaminu konkursu (Pytania 16 do 21)
Wyjaśnienia 6 treści Regulaminu konkursu
PYTANIE 16.1
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji czy działki 263/13 i 263/17 są własnością gminy?
ODPOWIEDŹ:
Działki 263/13 i 263/17 są własnością Gminy Tarczyn.
PYTANIE 16.2
Kiedy jest planowana budowa drogi 64KD D/G?
ODPOWIEDŹ:
Organizator na dzień udzielania odpowiedzi na pytania nie posiada wiedzy, kiedy jest planowana budowa drogi 64KD D/G. Na chwilę obecną nie wpłynął do gminy żaden projekt dotyczący tej realizacji. Jeśli Organizator uzyska taką informację w przed składaniem Prac konkursowych natychmiast poinformuje o tym Uczestników konkursu.
PYTANIE 16.3
Czy w ramach koncepcji można przewidzieć wjazd na teren szkoły z wcześniej wspomnianej drogi czy preferowany jest wjazd z 263/10 tak jak wspomniano w piśmie z opinią o geometrii wjazdu?
ODPOWIEDŹ:
Organizator preferuje wjazd określony w opinii o geometrii wjazdu udostępnionej Uczestnikom w dniu 01.10.2025 r. n stronie internetowej konkursu (https://konkurs-tarczyn-szkola.sarp.warszawa.pl/), aczkolwiek ostateczną decyzję pozostawia się Uczestnikom konkursu.
PYTANIE 17
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o doprecyzowanie czy strefa „zaplecze kuchenne z magazynami” ma uwzględniać pełną kuchnię dostosowaną do przygotowania posiłków czy wystarczająca będzie przestrzeń przystosowana do wydawania posiłków np z cateringu?
ODPOWIEDŹ:
Zaplecze kuchenne z magazynami powinno uwzględniać pełną kuchnię do przygotowania posiłków, należy jednak ją przystosować na ewentualność wydawania cateringu.
PYTANIE 18
W załączniku 6b2 podano powierzchnię komunikacji jako 30% PU podstawowej, czyli około 1650m2. W przypadku szerszych korytarzy szkolnych, niż to wynika z wymagań ewakuacji ludzi, podana wartość jest zbyt niska. Czy jest możliwe obliczenie ilości komunikacji w stosunku do PU całkowitej (PU podstawowa + pomocnicza)? W tej sytuacji 30% wydaje się wartością bardziej realną.
ODPOWIEDŹ:
Podana w załączniku 6b2 wartość powierzchni komunikacji jest powierzchnią orientacyjną, nie obowiązującą. Ostateczna wartość powierzchni komunikacji dla każdej pracy jest pochodną przyjętej koncepcji przestrzennej, w związku z czym jest traktowana jako element odpowiedzi autorskiej na zadanie konkursowe.
PYTANIE 19.1
Proszę o informację czy rzuty powinny być umeblowane? Jeśli tak, to w skali 1:250 będzie to nieczytelne.
ODPOWIEDŹ:
Rzuty powinny być umeblowane w sposób schematyczny, ale pozwalający na weryfikację zgodności koncepcji z założeniami programu funkcjonalno-użytkowego oraz poprawności rozwiązania sal lekcyjnych w zakresie orientacji względem stron świata. Jako minimum należy wskazać kierunek umeblowania sali tj. lokalizację tablicy.
PYTANIE 19.2
Czy organizator może przekazać zdjęcia z drona dla projektowanego terenu? W sytuacji wymaganej perspektywy z lotu ptaka jest to praktycznie niezbędne i nie można takimi kosztami obciążać uczestników.
ODPOWIEDŹ:
Organizator nie posiada zdjęć z drona.
PYTANIE 19.3
Czy można założyć wspólne wejście dla części sportowej i poradni (jedna portiernia, jeden hall wejściowy)?
ODPOWIEDŹ:
Zgodnie z oczekiwaniem Zamawiającego poradnia i szkoła muszą mieć możliwość funkcjonowania jako odrębne jednostki organizacyjne. Jednocześnie Regulamin nie wskazuje środków wyrazu architektonicznego jakimi należy osiągnąć ten cel. Decyzja o dyspozycji przestrzennej projektowanych obiektów jest częścią odpowiedzi autorskiej na zadanie konkursowe.
PYTANIE 20
Aula / sala widowiskowa.
Proszę o informację, czy istnieją szczegółowe wymagania dotyczące sali widowiskowo-teatralnej. Czy sala musi być wyposażona w widownię schodkową, czy Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania widowni mobilnej?
ODPOWIEDŹ:
Pozostawia się do decyzji Uczestnika konkursu, przy czym zdecydowanie dopuszcza się widownię mobilną w układzie schodkowym.
PYTANIE 21
Obsługa komunikacyjna
Czy zamawiający dopuszcza obsługę komunikacyjną poprzez działki 263/13 oraz 263/17 i dalej projektowaną ulicą Pogodną po działce 263/21. Tj. po szlaku dróg 64KD D/G oraz 13KDL?
ODPOWIEDŹ:
Patrz odpowiedź na pytanie 16.3 niniejszych wyjaśnień do Regulaminu.
07.10.2025
Opublikowano wyjaśnienia 5 treści Regulaminu konkursu (Pytania 12 do 15)
Wyjaśnienia 5 treści Regulaminu konkursu
PYTANIE 12.1
Proszę o potwierdzenie, że szkoła przewidywana jest na 500 uczniów i 60 pracowników szkoły. Wynika to z pkt. 4 – Komunikacja, szatnie i pomieszczenia wspólne W Tabeli programowej.
ODPOWIEDŹ:
Organizator potwierdza, iż orientacyjna przewidywana liczba uczniów to 500 osób natomiast pracownicy szkoły to ok. 69 osób. W załączniku nr 6b2 do Regulaminu w zakładce „Liczba użytkowników” podano, jak następuje:
LICZBA UŻYTKOWNIKÓW (SZKOŁA ŚREDNIA/ LICEUM/ PORADNIA PSYCH-PEDAG) | ||||
l.p. | wykaz użytkowników | liczba użytk. (orientacyjna) | ||
uczniowie | pracownicy | |||
1 | uczniowie klas I | 138 | ||
2 | uczniowie klas II | 138 | ||
3 | uczniowie klas III | 112 | ||
4 | uczniowie klas IV | 112 | ||
5 | nauczyciele | 40 | ||
6 | trenerzy w-f | 4 | ||
7 | dyrekcja | 3 | ||
8 | pracownicy administracyjni | sekretariat | 1 | |
9 | kadry | 1 | ||
10 | księgowość | 1 | ||
11 | administrator IT | 1 | ||
12 | personel pomocniczy | sprzątający/ woźne | 5 | |
13 | konserwator | 1 | ||
14 | portier | 1 | ||
15 | pracownicy bloku żywieniowego | 5 | ||
16 | pozostali pracownicy | 6 | ||
RAZEM | 500 | 69 |
PYTANIE 12.2
Proszę o podanie wyliczenia w Tabeli programowej – „Powierzchnia łącznie pozycje 1 do 12 – 9408,8 m² „. Suma tych pozycji daje wynik 7812,2 m².
ODPOWIEDŹ:
W formule sumowania w tabeli programowej (wiersz 136) znalazł się błąd, powierzchnia dla pozycji 9 z tabeli była zsumowana dwukrotnie. Właściwa wartość sumy pozycji 1 do 12 wynosi rzeczywiście 7812,2 m2.
Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że zgodnie z metodologią stworzenia tabeli programowej jest to wielkość orientacyjna, nieuwzględniająca powierzchni pomieszczeń, których wielkość została pozostawiona do decyzji uczestnika konkursu, takich jak: strefa wejścia hali sportowej I strefa wejścia poradni.
PYTANIE 12.3
Wyjaśnić niezgodność opisu (zał. nr 6b1) z Tabelą programową. W opisie oprócz hali sportowej są dwie sale gimnastyczne wraz z programem uzupełniającym tej strefy (strona 7), a w Tabeli programowej jest tylko hala sportowa III – sektorowa.
ODPOWIEDŹ:
Dodatkowe sale gimnastyczne wymienione w zał. 6B1 regulaminu nie są obowiązkowe jest to ewentualny program dodatkowy do decyzji Uczestnika. Można jest przedstawić jako rozwiązanie wariantowe w miejscu rezerwy na basen, o której jest mowa w tabeli programowej.
PYTANIE 12.4
Wyjaśnić zapis w Tabeli programowej pkt. 9.8 – „Sanitariaty z natryskami: 1 x przy bloku szatni damskich, 1 pomieszczenie o pow. 80 m²”. Czy w związku z tym pow. 80 m² należy podzielić na dwa węzły sanitarne damski i męski, i dodatkowo węzeł sanitarny dostępny z zewnątrz? Oddzielne szatnie z węzłami sanitarnymi przewiduje się przy sali fitness.
ODPOWIEDŹ:
Bloki sanitariatów z natryskami opisane w poz. 9.8 powinny być dostępne zarówno dla szatni męskiej jak I damskiej wchodzących w skład zespołu szatni opisanego jako “szatnia I”, należy przewidzieć dostępność do tych szatni dla osób korzystających z boisk zewnętrznych. Dodatkowo w ramach poz. 9.8 należy przewidzieć węzeł sanitarny (bez natrysku) dostępny z zewnątrz dla osób korzystających z boisk, niezależny od szatni.
PYTANIE 13.1
Prosimy o informację o całkowitej ilości personelu zatrudnionego w szkole i poradni.
ODPOWIEDŹ:
Ilość personelu szkoły – patrz odpowiedź na pytanie 12.1. niniejszych wyjaśnień treści Regulaminu.
Liczba personelu poradnia – ppp/ terapeuci- 26 osób; pracownicy administracyjni- 2 osoby, personel pomocniczy- 1 osoba,
PYTANIE 13.2
Czy do obliczenia bilansu miejsc parkingowych można założyć równoczesność wykorzystania sali sportowej i szkoły w godzinach przedpołudniowych (zmniejszenie PU podstawowej) ?
ODPOWIEDŹ:
Liczbę miejsc postojowych dla samochodów należy obliczyć zgodnie z zapisem zawartym w obu mpzp dla terenu inwestycji. Z racji charakteru funkcjonowania szkoły, przy obliczaniu powierzchni użytkowej podstawowej, będącej podstawą dla bilansu miejsc postojowych można nie uwzględniać pomieszczeń nie wpływających bezpośrednio na liczbę użytkowników szkoły, takich jak: biblioteka, stołówka szkolna, aula, gabinety wchodzące w skład strefy zdrowia szkoły.
PYTANIE 13.3
Czy zadaszenia miejsc parkingowych są obligatoryjne?
ODPOWIEDŹ:
Pozostawia się do decyzji Uczestnika konkursu, aczkolwiek Organizator preferuje zadaszenia w przypadku parkingu dla rowerów i hulajnóg dedykowanego uczniom.
PYTANIE 13.4
Jak duży basen należy uwzględnić w rezerwie terenu (rozmiar niecki)?
ODPOWIEDŹ:
Patrz odpowiedź na pytanie 9.2 (Wyjaśnienia 4 treści Regulaminu z dnia 30.09.2025 r.)
PYTANIE 13.5
Czy kondygnacja podziemna jest zalecana, czy też nie jest obligatoryjna?
ODPOWIEDŹ:
Kondygnacja podziemna nie jest obligatoryjna.
PYTANIE 13.5
Ile kondygnacji nadziemnych optymalnie oczekuje inwestor?
ODPOWIEDŹ:
Pozostawia się do decyzji Uczestnika konkursu zgodnie z MPZP.
PYTANIE 14
Co Organizator rozumie przez 2 sale gimnastyczne w części sportowej (pkt.6 s.7 załącznika 6b1)? Sal tych nie ma wymienionych w załączniku 6b2, gdzie podane są dokładniejsze wytyczne.
ODPOWIEDŹ:
Odpowiedź została zawarta w odpowiedzi na pyt. 12.3
PYTANIE 15.1
dot. rozdział V. 2.1). a): Jaki jest wymagany/preferowany układ plansz – poziomy czy pionowy?
ODPOWIEDŹ:
Pozostawia się do decyzji Uczestnika.
PYTANIE 15.2
dot. zał. 6b1 V.1. : W ww. punkcie znajduje się zapis dotyczący załącznika 7b2 do Regulaminu – czy jest to błąd i mowa o załączniku 5b1 czy w udostępnionych dokumentach brakuje załączników?
ODPOWIEDŹ:
W udostępnionych dokumentach nie brakuje załączników.
W załączniku 6b1, ust. V pkt 1 nastąpiła omyłka pisarska.
Powinno być: „Szczegółowe wytyczne i zalecenia dla poszczególnych stref i pomieszczeń zostały przedstawione w tabelarycznym Złączniku nr 6b2 do Regulaminu.”
PYTANIE 15.3
dot. zał. 5b1: Jaka jest przewidywana liczba uczniów w szkole, liczba wszystkich pracowników szkoły oraz pracowników poradni?
ODPOWIEDŹ:
Patrz odpowiedź na pytanie 12.1 oraz 13.1 niniejszych wyjaśnień treści Regulaminu.
PYTANIE 15.4
dot. zał. 5b1 oraz 6b1: Jaka jest minimalna wysokość hali sportowej? Jaka jest minimalna ilość widzów na trybunach?
ODPOWIEDŹ:
Wysokość hali sportowej do decyzji Uczestnika konkursu zgodnie z funkcją i programem hali. Ilość widzów na trybunach określona została w Złączniku nr 6b2 do Regulaminu tj.: „Trybuny dla ok. 125 osób/ rekomendowane wysuwane lub składane teleskopowo.”
01.10.2025
Opublikowano wyjaśnienia 4 treści Regulaminu konkursu (Pytania 6 do 11)
Wyjaśnienia 4 treści Regulaminu konkursu
W związku z odpowiedzią na pytanie 11 opublikowano także:
Wniosek Starostwa Powiatowego w Piasecznie o wydanie opinii w zakresie zjazdu dla inwestycji „Budowa szkoły ponadpodstawowej wraz z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w Tarczynie”
Wniosek geometria zjazd Szkoła Tarczyn
Opinia Burmistrza Tarczyna w sprawie zjazdu dla inwestycji „Budowa szkoły ponadpodstawowej wraz z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w Tarczynie”
Pismo opinia geometria zjazd Szkoła Tarczyn
PYTANIE 6
Szanowni Państwo, w regulaminie konkursowym i załączniku nr 1 do regulaminu znajduje się zapis: (…)nagroda przyznana Jednostce projektowej w ramach konkursu na stworzenie koncepcji architektonicznej(…)zostaje zaliczona na poczet wynagrodzenia należnego Jednostce projektowej za wykonanie umowy, o którym mowa § 4 ust. 1 umowy. I zostanie odliczona od pierwszej raty wynagrodzenia(…) W praktyce oznacza to że nagroda za pierwsze miejsce w konkursie nie istnieje. Zwracam się z prośbą o zmianę tego zapisu, na taki który nie przewiduje zaliczania nagrody na poczet wynagrodzenia za prace projektowe które nastąpią po podpisaniu umowy.
ODPOWIEDŹ:
Patrz odpowiedź na pytanie 5 (Wyjaśnienia 3 treści Regulaminu konkursu z dnia 18.09.2025 r.).
PYTANIE 7
Wnoszę o zmianę zapisu §4 punkt 3 IPU, jako niezgodny ze statusem SARP. Zapis ten de facto pozbawia zwycięzcę głównej nagrody, co obniża rangę naszego zawodu.
ODPOWIEDŹ:
Patrz odpowiedź na pytanie 5 (Wyjaśnienia 3 treści Regulaminu konkursu z dnia 18.09.2025 r.).
PYTANIE 8
Rozdział IV punkt 2 ppkt 1 mówi, że Uczestnik konkursu wraz z Pracą konkursową składa Zgłoszenie do udziału w Konkursie sporządzone zgodnie co do treści i formy z Załącznikiem nr 3a do Regulaminu. Wymagana postać elektroniczna opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym: Zgłoszenie do udziału w Konkursie składa się na EPK w zakładce „Karta identyfikacyjna Pracy konkursowej” natomiast w rozdziale V punkt 4 jest napisane że: Kartę identyfikacyjną Pracy konkursowej stanowiącą Załącznik nr 4b do Regulaminu jako jedyny element postaci elektronicznej Pracy konkursowej należy obligatoryjnie opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Proszę o doprecyzowanie czy docelowo oba te dokumenty opatrzone podpisem elektronicznym mają być wgrane w miejsce przeznaczone na kartę identyfikacyjną.
ODPOWIEDŹ:
Organizator potwierdza, iż zarówno Zgłoszenie do udziału w Konkursie jak i Karta identyfikacyjna Pracy konkursowej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do reprezentowania Uczestnika konkursu muszą być obligatoryjnie złożone na Elektronicznej Platformie Konkursowej (EPK) w zakładce „Karta identyfikacyjna”.
Organizator przypomina jednocześnie, iż Zgłoszenie do udziału w konkursie nie jest częścią Pracy konkursowej zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu Rozdział V.
PYTANIE 9.1
Czy w ramach opracowania projektowego należy przewidzieć realizację schronu lub miejsca doraźnego schronienia?
ODPOWIEDŹ:
Ze względu, iż Organizator nie zamieścił w programie takiej funkcji pozostawia się to do decyzji Uczestnika konkursu przy uwzględnieniu przepisów obowiązujących w tym zakresie. Patrz także odpowiedź na pytanie 9.3.
PYTANIE 9.2
W wytycznych konkursowych znajduje się zapis: „Należy przewidzieć miejsce pod rozbudowę strefy sportu o basen w przyszłości”. Proszę o doprecyzowanie tej kwestii – czy basen powinien stanowić osobny budynek, czy raczej być przebudową/rozbudową hali sportowej? Jakie parametry basenu należy przyjąć na etapie koncepcji?
ODPOWIEDŹ:
Pozostawia się to do decyzji Uczestnika konkursu czy basen powinien stanowić osobny budynek, czy być przebudową/rozbudową hali sportowej, przy uwzględnieniu przepisów obowiązujących w tym zakresie.
Standardowo przyjmowana przyszkolna wielkość basenu: 25 m x 16m, powierzchnia podzielona na 6-8 torów.
PYTANIE 9.3
Czy organizator oczekuje również miejsc postojowych dla użytkowników zewnętrznych hali sportowej, nie ujętych w dokumentacji zamówienia? Czy dopuszczalne jest zaprojektowanie parkingu podziemnego?
ODPOWIEDŹ:
Nie przewiduje się dodatkowych miejsc parkingowych dla użytkowników zewnętrznych. Użytkownicy ci powinni korzystać z miejsc przeznaczonych dla pracowników szkoły, którzy będą korzystać z nich w określonych godzinach.
Decyzję o zaprojektowaniu parkingu podziemnego pozostawia się Uczestnikowi konkursu przy uwzględnieniu kosztów realizacji Inwestycji. W przypadku zaprojektowania parkingu podziemnego preferowane jest, aby uwzględnić w jego funkcji także miejsce doraźnego schronienia.
PYTANIE 10
Informacje o działce sąsiedniej nr 263/16
Zwracamy się z prośbą o udostępnienie informacji, czy dysponują Państwo miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla działki sąsiedniej nr 263/16: maksymalna dopuszczalna wysokość planowanej zabudowy mieszkaniowej, a także informacja dotycząca stanu własności tej działki.
ODPOWIEDŹ:
Wszelkie info o miejscowym MPZP dla dz. ew. nr 263/16 znajduje się e-mapie Starostwa Powiatowego w Tarczynie (https://tarczyn.e-mapa.net/).
Dz. ew. nr 263/16 to działka prywatna, przeznaczona pod zabudowę jednorodzinną/ wolnostojącą i bliźniaczą, 50% teren biologicznie czynny, dozwolone budownictwo 2-kondygnacje z użytkowym poddaszem.
PYTANIE 11
Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji dotyczących planowanego dojazdu do projektowanego terenu szkoły. W szczególności proszę o odpowiedź na następujące pytania: Czy mogą Państwo wskazać planowany / optymalny sposób dojazdu do projektowanego terenu szkoły od strony ulicy Stępkowskiego (co z działką nr 263/27)? W jaki sposób będzie przebiegał dojazd od tej ulicy do terenu inwestycji?
ODPOWIEDŹ:
Dojazd do szkoły przewidziany jest od ulicy Szkolnej/ Pogodnej (opinia dot. geometrii zjazdu z dnia 14 maja 2025 r. oraz wniosek o uzyskanie tej opinii zostały załączone do niniejszych wyjaśnień treści Regulaminu oraz udostępnione na stronie internetowej Konkursu: https://konkurs-tarczyn-szkola.sarp.warszawa.pl/ w zakładce „ „Regulamin konkursu”)
18.09.2025
Opublikowano wyjaśnienia 3 treści Regulaminu konkursu (Pytania 3 do 5)
Wyjaśnienia 3 treści Regulaminu konkursu
PYTANIE 3
Prosimy o informację, czy wytyczne do hali sportowej i boisk zewnętrznych są wytycznymi obligatoryjnymi w świetle zapisów regulaminu i czy zaprojektowanie boisk do piłki ręcznej, koszykówki, siatkówki, tenisa ziemnego, badmintona mniejszych niż wymiary boisk zgodne z zasadami poszczególnych dyscyplin będzie powodowało odrzucenie pracy konkursowej. Czy zaprojektowanie bieżni krótszej niż 200 m będzie również powodowało odrzucenie pracy konkursowej? Prosimy o podanie minimalnych wymiarów hali sportowej.
ODPOWIEDŹ:
Określone wytyczne wielkościowe dla poszczególnych boisk sportowych nie są wymiarami obligatoryjnymi – są wymiarami rekomendowanymi. Zamawiający nie zakłada wykorzystywania sali sportowej do organizacji zawodów sportowych wymagających spełnienia wszystkich wymogów określonych dla poszczególnych dyscyplin. Wskazane jest w pierwszej kolejności zaprojektowanie pełnowymiarowych boisk przeznaczonych dla dyscyplin uprawianych głównie w ramach wychowania fizycznego młodzieży licealnej tj. siatkówki, koszyków i piłki ręcznej.
PYTANIE 4
W tabeli programowej, w strefie zdrowia w pozycji 11.3 gabinet logopedyczny wpisano w liczbie pomieszczeń 2 pomieszczenia, każde po 15 m2 powierzchni, natomiast łączna powierzchnia wynosi również 15 m2. Proszę o podanie w której kolumnie znajduje się błąd i czy należy zaprojektować jeden czy 2 gabinety logopedyczne?
ODPOWIEDŹ:
Błąd dotyczy powierzchni łącznej, program Poradni obejmuje 2 gabinety, szacunkowa powierzchnia gabinetu:15 m2, łączna powierzchnia 2 gabinetów: 30 m2
PYTANIE 5
ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY
Wnoszę o zmianę zapisu w dokumencie: Załącznik nr 1 do Regulaminu Konkursu – ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY § 4. WYNAGRODZENIE – Punkt 3 który brzmi: „Strony ustalają, że nagroda przyznana Jednostce projektowej w ramach konkursu na stworzenie koncepcji architektonicznej w wysokości ……………… zł (słownie …………………………… brutto) zostaje zaliczona na poczet wynagrodzenia należnego Jednostce projektowej za wykonanie umowy, o którym mowa § 4 ust. 1 umowy. I zostanie odliczona od pierwszej raty wynagrodzenia, płatnej po wykonaniu opracowania pokonkursowej koncepcji wielobranżowej. W przypadku gdy kwota nagrody przewyższa wysokość pierwszej raty, nadwyżka zostanie odliczona od kolejnych rat w kolejności ich płatności. Pozostała część wynagrodzenia płatna będzie zgodnie z harmonogramem określonym w umowie „ Konkurs organizowany pod opieką / patronatem SARP nie powinien mieć takiego zapisu, w którym nagroda za wygranie konkursu jest odliczana od transzy wynagrodzenia za fazę koncepcji wielobranżowej. Jak Zamawiający z pewnością wie, faza ta jest trudna, wymaga nakładów finansowych na koordynację wielobranżową, jak i same branże. Nagrody w konkursie nie należą do wysokich, a zakres opracowania jest bardzo obszerny. Poczynając od programu szkoły, otoczenia, obiektu poradni, zaplecza sportowego po dużą ilość obowiązkowych wizualizacji, za które na rynku nie płaci się mało. Wnoszę o zmianę tych zapisów lub podwyższenie nagród.
ODPOWIEDŹ:
Organizator pozostawia zapisy Regulaminu konkursu oraz Załącznika nr 1 do Regulaminu (IPU) bez zmian. Kodeks Konkursowy Stowarzyszenia Architektów Polskich w ust. IV.2. Nagrody w konkursie w pkt 5 stanowi, iż: „Wartość kwoty nagrody otrzymanej przez zwycięzcę konkursu może być potrącona od wynagrodzenia za pracę projektową wykonywaną przez zwycięzcę konkursu, jeżeli wynika to z warunków konkursu.”
16.09.2025
Opublikowano wyjaśnienia 2 treści Regulaminu konkursu (Pytanie 2)
Wyjaśnienia 2 treści Regulaminu konkursu
PYTANIE 2
Czy Zamawiający dopuszcza zmianę przeznaczenia terenu „dr” pod zabudowę? Tak, żeby droga nie dzieliła terenu inwestycji? Zakończenie drogowe od północnej strony wg wytycznych z planu miejscowego – w przypadku wydzielenia nieprzelotowej drogi wewnętrznej, o której mowa w pkt 3 na końcu drogi należy wydzielić plac do zawracania samochodów o promieniu nie mniejszym niż 9 m lub o wymiarach nie mniejszych niż 12,5 x 12,5 m. Będę wdzięczna za odpowiedź.
ODPOWIEDŹ:
Zgodnie z obowiązującym planem miejscowym (MPZP) obejmującym dz. 263/19 i 263/20 a więc również działkę drogową (dr.) 263/19 działka ta znajduje się w obszarze planistycznym „1U” o przeznaczeniu podstawowym na potrzeby usług, tak więc można ją w całości przeznaczyć pod projektowane działania inwestycyjne. Decyzja o ukształtowaniu komunikacji kołowej obsługującej projektowany zespół szkolny na całości terenu inwestycji w skład którego wchodzą dz. 263/18, 263/19 i 263/20 należy do Uczestnika konkursu i stanowi część rozwiązania autorskiego. Oznaczenie użytku gruntowego „dr” nie jest wiążące z punktu widzenia projektowanego przeznaczenia tego terenu.
09.09.2025
Opublikowano wyjaśnienia 1 treści Regulaminu konkursu (Pytanie 1)
Wyjaśnienia 1 treści Regulaminu konkursu
PYTANIE 1
Wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie Proszę o informację w jakim terminie należy złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie ?
ODPOWIEDŹ:
Konkurs jest konkursem nieograniczonym, czyli takim w którym nie ma wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie. Zgodnie z zapisami Regulamin konkursu, Rozdział I ust. 2 pkt 4) oraz Rozdział IV ust. 2 Uczestnicy konkursu składają Prace konkursowe oraz Zgłoszeniami do udziału w konkursie w terminie określonym w Harmonogramie konkursu